Νομοθετικα Διλημματα..Αδικοι νομοι ή ανευθυνοι πολίτες.
-
- Δημοσιεύσεις: 1307
- Εγγραφή: 18 Ιαν 2011, 21:05
Re: Χειμερινό κυνήγι Φάσσας
Tuesday, 13 May 2014 13:17
Τι αλλάζει στο κυνήγι - 200 ευρώ πρόστιμο για προβολείς
Written by Onlycy Team / T
Μέγεθος Γραμμάτων
Εκτύπωση
Email
0 Comments
•«Ανοίγουν» απαγορευμένες περιοχές αποκλειστικά για παραπληγικούς κυνηγούς
•200 ευρώ πρόστιμο για προβολείς στο κυνήγι
•Καθορίζονται και ποιες ικανότητες πρέπει να έχει ο σκύλος για το κάθε είδος κυνηγίου
•Δικαίωμα και στους Αστυνομικούς να κόβουν εξώδικα
Τροποποιητικό Νομοσχέδιο κατέθεσε η Κυβέρνηση στην Βουλή των Αντιπροσώπων, μέσω του οποίου τροποποιείται η υφιστάμενη σχετική Νομοθεσία.
Μεταξύ άλλων το Νομοσχέδιο προνοεί πως η χρήση προβολέων, καθρεφτών και άλλων εκτυφλωτικών μέσων, προστίθεται πλέον στον κατάλογο των αδικημάτων που μπορούν να ρυθμιστούν με εξώδικο πρόστιμο. Το πρόστιμο θα είναι στα 200 ευρώ.
Επίσης δίνεται η δυνατότητα σε Αστυνομικό να προβαίνει σε έκδοση εξώδικων για αδικήματα που αφορούν το κυνήγι.
Το Νομοσχέδιο δίνει επίσης την ευχέρεια στον προϊστάμενο να καθορίζει τέλος ανά κυνηγό για κάθε κυνηγετική εξόρμηση πέραν των βασικών και να καθορίζει τους σκύλους που μπορούν να συνοδεύσουν τους κυνηγούς σε συγκεκριμένα ήδη κυνηγίου. Πιο συγκεκριμένα το Νομοσχέδιο αναφέρει πως ο προϊστάμενος:
- καθορίζει τις ώρες κατά τις οποίες μπορεί να διεξάγεται το κυνήγι θηραμάτων και το τέλος ανά κυνηγό για τις επιπρόσθετες κυνηγετικές εξορμήσεις πέραν των βασικών εξορμήσεων, που καθορίζονται στο διάταγμα
- αναφέρει τα είδη θηράματος, τον ανώτατο αριθμό θηραμάτων, την περιοχή και την περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας επιτρέπεται ο πυροβολισμός, η σύλληψη ή καταδίωξή τους και την περιοχή και την περίοδο που το κυνήγι επιτρέπεται με τη συνοδεία κυνηγετικού σκύλου, τις ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ο σκύλος ως συνοδός σε συγκεκριμένα είδη κυνηγίου καθώς και το τέλος για τη χρησιμοποίηση σκύλου ως συνοδού σε συγκεκριμένα είδη κυνηγίου.
Ακόμη, θα απαγορεύεται πλέον η ανανέωση άδειας κυνηγίου σε κυνηγούς που καταδικάστηκαν από δικαστήριο των Βρετανικών Βάσεων για σχετικό αδίκημα και δεν έχουν παρακολουθήσει τα επιβαλλόμενα μορφωτικά σεμινάρια και δεν πέρασαν με επιτυχία τις εξετάσεις.
Τέλος, μια σημαντική αλλαγή είναι πως το Νομοσχέδιο επιτρέπει το κυνήγι σε απαγορευμένες περιοχές ή προσωρινά απαγορευμένες περιοχές κυνηγίου σε κατόχους άδειας κυνηγίου με παραπληγία.
Τι αλλάζει στο κυνήγι - 200 ευρώ πρόστιμο για προβολείς
Written by Onlycy Team / T
Μέγεθος Γραμμάτων
Εκτύπωση
0 Comments
•«Ανοίγουν» απαγορευμένες περιοχές αποκλειστικά για παραπληγικούς κυνηγούς
•200 ευρώ πρόστιμο για προβολείς στο κυνήγι
•Καθορίζονται και ποιες ικανότητες πρέπει να έχει ο σκύλος για το κάθε είδος κυνηγίου
•Δικαίωμα και στους Αστυνομικούς να κόβουν εξώδικα
Τροποποιητικό Νομοσχέδιο κατέθεσε η Κυβέρνηση στην Βουλή των Αντιπροσώπων, μέσω του οποίου τροποποιείται η υφιστάμενη σχετική Νομοθεσία.
Μεταξύ άλλων το Νομοσχέδιο προνοεί πως η χρήση προβολέων, καθρεφτών και άλλων εκτυφλωτικών μέσων, προστίθεται πλέον στον κατάλογο των αδικημάτων που μπορούν να ρυθμιστούν με εξώδικο πρόστιμο. Το πρόστιμο θα είναι στα 200 ευρώ.
Επίσης δίνεται η δυνατότητα σε Αστυνομικό να προβαίνει σε έκδοση εξώδικων για αδικήματα που αφορούν το κυνήγι.
Το Νομοσχέδιο δίνει επίσης την ευχέρεια στον προϊστάμενο να καθορίζει τέλος ανά κυνηγό για κάθε κυνηγετική εξόρμηση πέραν των βασικών και να καθορίζει τους σκύλους που μπορούν να συνοδεύσουν τους κυνηγούς σε συγκεκριμένα ήδη κυνηγίου. Πιο συγκεκριμένα το Νομοσχέδιο αναφέρει πως ο προϊστάμενος:
- καθορίζει τις ώρες κατά τις οποίες μπορεί να διεξάγεται το κυνήγι θηραμάτων και το τέλος ανά κυνηγό για τις επιπρόσθετες κυνηγετικές εξορμήσεις πέραν των βασικών εξορμήσεων, που καθορίζονται στο διάταγμα
- αναφέρει τα είδη θηράματος, τον ανώτατο αριθμό θηραμάτων, την περιοχή και την περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας επιτρέπεται ο πυροβολισμός, η σύλληψη ή καταδίωξή τους και την περιοχή και την περίοδο που το κυνήγι επιτρέπεται με τη συνοδεία κυνηγετικού σκύλου, τις ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ο σκύλος ως συνοδός σε συγκεκριμένα είδη κυνηγίου καθώς και το τέλος για τη χρησιμοποίηση σκύλου ως συνοδού σε συγκεκριμένα είδη κυνηγίου.
Ακόμη, θα απαγορεύεται πλέον η ανανέωση άδειας κυνηγίου σε κυνηγούς που καταδικάστηκαν από δικαστήριο των Βρετανικών Βάσεων για σχετικό αδίκημα και δεν έχουν παρακολουθήσει τα επιβαλλόμενα μορφωτικά σεμινάρια και δεν πέρασαν με επιτυχία τις εξετάσεις.
Τέλος, μια σημαντική αλλαγή είναι πως το Νομοσχέδιο επιτρέπει το κυνήγι σε απαγορευμένες περιοχές ή προσωρινά απαγορευμένες περιοχές κυνηγίου σε κατόχους άδειας κυνηγίου με παραπληγία.
-
- Δημοσιεύσεις: 1307
- Εγγραφή: 18 Ιαν 2011, 21:05
Re: Χειμερινό κυνήγι Φάσσας
ΜΗΠΩΣ ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΜΠΕΚΑΤΣΑ ΜΕ ΣΚΥΛΟ; 

- kyriakos304
- Δημοσιεύσεις: 1044
- Εγγραφή: 17 Αύγ 2011, 06:52
Re: Χειμερινό κυνήγι Φάσσας
miky55 έγραψε:ΜΗΠΩΣ ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΜΠΕΚΑΤΣΑ ΜΕ ΣΚΥΛΟ;
Για πεκάτσα δεν ξέρω κύριε Μιχάλη αλλά εννα βλαστήσουν πολλοί παραπληγικοί φέτος
Καλύτερα ένα θήραμα λιγότερο παρά ένας φίλος….
- kyriakos304
- Δημοσιεύσεις: 1044
- Εγγραφή: 17 Αύγ 2011, 06:52
Re: Χειμερινό κυνήγι Φάσσας
Η ΠΑΛΙΑ ∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
«Η λαθροθηρία είναι φαινόµενο που εµφανίζεται από τότε που ο άνθρωπος είχε
ανάγκη το κρέας για να τραφεί». Τα πράγµατα σήµερα δεν είναι πλέον έτσι˙ οι καιροί
έχουν αλλάξει και η λαθροθηρία σήµερα γίνεται για καθαρά οικονοµικούς λόγους. Η
λαθροθηρία, αποτελεί σήµερα µεγάλο έγκληµα και κλοπή του κράτους.
«Οι λαθροθήρες είναι φτωχοί άνθρωποι που προσπαθούν να πιάσουν κάτι». Αντίθετα,
η µεγάλη πλειοψηφία αυτών που έχουν συλληφθεί εργάζεται και έχει την οικονοµική
δυνατότητα να αγοράσει αυτοκίνητο, όπλο, φυσίγγια κ.α. για να κυνηγήσει παράνοµα.
Είναι επιδειξιοµανείς, άπληστοι, και αυτά είναι που τους σπρώχνουν στη λαθροθηρία.
«Εντάξει καλέ, πιάνουν µόνο αυτά που θέλουν». ∆υστυχώς πιάνουν όσα µπορούν να
πιάσουν. Η απληστία γίνεται σιγά-σιγά για τον λαθροθήρα, βίωµα
«Οι λαθροθήρες δε διαφέρουν από τους νόµιµους κυνηγούς». Αυτοκίνητα, προβολείς,
δίχτυα, σιδεροπαγίδες˙ οι λαθροθήρες χρησιµοποιούν οποιοδήποτε µέσο για να πιάσουν
οποιοδήποτε ζώο ή άγριο πτηνό, σε οποιανδήποτε στιγµή της ηµέρας σε όλη τη διάρκεια
του χρόνου. Οι νόµιµες µέθοδοι και οι περιορισµοί που θέτει ο νόµος - περίοδοι
κυνηγίου, απαγορευµένες περιοχές κυνηγίου, επιτρεπόµενες ώρες κυνηγίου, το ΚΟΤΑ
κ.α,- δε σηµαίνουν τίποτα στα αυτιά και τα µάτια ενός λαθροθήρα.
«Σε µένα, η λαθροθηρία δε δηµιουργεί κανένα πρόβληµα». Βοηθάς να χαθεί ένα µέρος
της άγριας ζωής του τόπου σου και των χρηµάτων σου. Από το κυνήγι εργοδοτούνται,
άµεσα ή έµµεσα, χίλιες περίπου οικογένειες. Ο λαθροθήρας κλέβει µέρος του
εισοδήµατος αυτών των οικογενειών.
«Η λαθροθηρία είναι πρόβληµα που αφορά το Ταµείο Θήρας» Η εγκληµατικότητα
αποτελεί πρόβληµα που αφορά όλους. Μόνο µε την ευαισθητοποίηση και τη βοήθεια
του απλού κυνηγού, θα καταφέρει η Θηροφυλακή να συλλάβει τους λαθροθήρες και να
αµβλύνει το πρόβληµα.
«Πως µπορώ να βοηθήσω;» Μη δικαιολογείς τους λαθροθήρες. Μην ανέχεσαι το
λαθροκυνήγι µέσα στην παρέα σου παραβλέποντας το γεγονός
«Η λαθροθηρία είναι φαινόµενο που εµφανίζεται από τότε που ο άνθρωπος είχε
ανάγκη το κρέας για να τραφεί». Τα πράγµατα σήµερα δεν είναι πλέον έτσι˙ οι καιροί
έχουν αλλάξει και η λαθροθηρία σήµερα γίνεται για καθαρά οικονοµικούς λόγους. Η
λαθροθηρία, αποτελεί σήµερα µεγάλο έγκληµα και κλοπή του κράτους.
«Οι λαθροθήρες είναι φτωχοί άνθρωποι που προσπαθούν να πιάσουν κάτι». Αντίθετα,
η µεγάλη πλειοψηφία αυτών που έχουν συλληφθεί εργάζεται και έχει την οικονοµική
δυνατότητα να αγοράσει αυτοκίνητο, όπλο, φυσίγγια κ.α. για να κυνηγήσει παράνοµα.
Είναι επιδειξιοµανείς, άπληστοι, και αυτά είναι που τους σπρώχνουν στη λαθροθηρία.
«Εντάξει καλέ, πιάνουν µόνο αυτά που θέλουν». ∆υστυχώς πιάνουν όσα µπορούν να
πιάσουν. Η απληστία γίνεται σιγά-σιγά για τον λαθροθήρα, βίωµα
«Οι λαθροθήρες δε διαφέρουν από τους νόµιµους κυνηγούς». Αυτοκίνητα, προβολείς,
δίχτυα, σιδεροπαγίδες˙ οι λαθροθήρες χρησιµοποιούν οποιοδήποτε µέσο για να πιάσουν
οποιοδήποτε ζώο ή άγριο πτηνό, σε οποιανδήποτε στιγµή της ηµέρας σε όλη τη διάρκεια
του χρόνου. Οι νόµιµες µέθοδοι και οι περιορισµοί που θέτει ο νόµος - περίοδοι
κυνηγίου, απαγορευµένες περιοχές κυνηγίου, επιτρεπόµενες ώρες κυνηγίου, το ΚΟΤΑ
κ.α,- δε σηµαίνουν τίποτα στα αυτιά και τα µάτια ενός λαθροθήρα.
«Σε µένα, η λαθροθηρία δε δηµιουργεί κανένα πρόβληµα». Βοηθάς να χαθεί ένα µέρος
της άγριας ζωής του τόπου σου και των χρηµάτων σου. Από το κυνήγι εργοδοτούνται,
άµεσα ή έµµεσα, χίλιες περίπου οικογένειες. Ο λαθροθήρας κλέβει µέρος του
εισοδήµατος αυτών των οικογενειών.
«Η λαθροθηρία είναι πρόβληµα που αφορά το Ταµείο Θήρας» Η εγκληµατικότητα
αποτελεί πρόβληµα που αφορά όλους. Μόνο µε την ευαισθητοποίηση και τη βοήθεια
του απλού κυνηγού, θα καταφέρει η Θηροφυλακή να συλλάβει τους λαθροθήρες και να
αµβλύνει το πρόβληµα.
«Πως µπορώ να βοηθήσω;» Μη δικαιολογείς τους λαθροθήρες. Μην ανέχεσαι το
λαθροκυνήγι µέσα στην παρέα σου παραβλέποντας το γεγονός
Καλύτερα ένα θήραμα λιγότερο παρά ένας φίλος….
- MARIOSE
- Δημοσιεύσεις: 2612
- Εγγραφή: 24 Δεκ 2013, 09:22
Re: Χειμερινό κυνήγι Φάσσας
kyriakos304 έγραψε:Η ΠΑΛΙΑ ∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ
«Η λαθροθηρία είναι φαινόµενο που εµφανίζεται από τότε που ο άνθρωπος είχε
ανάγκη το κρέας για να τραφεί». Τα πράγµατα σήµερα δεν είναι πλέον έτσι˙ οι καιροί
έχουν αλλάξει και η λαθροθηρία σήµερα γίνεται για καθαρά οικονοµικούς λόγους. Η
λαθροθηρία, αποτελεί σήµερα µεγάλο έγκληµα και κλοπή του κράτους.
«Οι λαθροθήρες είναι φτωχοί άνθρωποι που προσπαθούν να πιάσουν κάτι». Αντίθετα,
η µεγάλη πλειοψηφία αυτών που έχουν συλληφθεί εργάζεται και έχει την οικονοµική
δυνατότητα να αγοράσει αυτοκίνητο, όπλο, φυσίγγια κ.α. για να κυνηγήσει παράνοµα.
Είναι επιδειξιοµανείς, άπληστοι, και αυτά είναι που τους σπρώχνουν στη λαθροθηρία.
«Εντάξει καλέ, πιάνουν µόνο αυτά που θέλουν». ∆υστυχώς πιάνουν όσα µπορούν να
πιάσουν. Η απληστία γίνεται σιγά-σιγά για τον λαθροθήρα, βίωµα
«Οι λαθροθήρες δε διαφέρουν από τους νόµιµους κυνηγούς». Αυτοκίνητα, προβολείς,
δίχτυα, σιδεροπαγίδες˙ οι λαθροθήρες χρησιµοποιούν οποιοδήποτε µέσο για να πιάσουν
οποιοδήποτε ζώο ή άγριο πτηνό, σε οποιανδήποτε στιγµή της ηµέρας σε όλη τη διάρκεια
του χρόνου. Οι νόµιµες µέθοδοι και οι περιορισµοί που θέτει ο νόµος - περίοδοι
κυνηγίου, απαγορευµένες περιοχές κυνηγίου, επιτρεπόµενες ώρες κυνηγίου, το ΚΟΤΑ
κ.α,- δε σηµαίνουν τίποτα στα αυτιά και τα µάτια ενός λαθροθήρα.
«Σε µένα, η λαθροθηρία δε δηµιουργεί κανένα πρόβληµα». Βοηθάς να χαθεί ένα µέρος
της άγριας ζωής του τόπου σου και των χρηµάτων σου. Από το κυνήγι εργοδοτούνται,
άµεσα ή έµµεσα, χίλιες περίπου οικογένειες. Ο λαθροθήρας κλέβει µέρος του
εισοδήµατος αυτών των οικογενειών.
«Η λαθροθηρία είναι πρόβληµα που αφορά το Ταµείο Θήρας» Η εγκληµατικότητα
αποτελεί πρόβληµα που αφορά όλους. Μόνο µε την ευαισθητοποίηση και τη βοήθεια
του απλού κυνηγού, θα καταφέρει η Θηροφυλακή να συλλάβει τους λαθροθήρες και να
αµβλύνει το πρόβληµα.
«Πως µπορώ να βοηθήσω;» Μη δικαιολογείς τους λαθροθήρες. Μην ανέχεσαι το
λαθροκυνήγι µέσα στην παρέα σου παραβλέποντας το γεγονός
Σωστότατος φίλε Κυριάκο και ειδικά αυτό με την παρέα (αλλά και τους φίλους) είναι πολύ σημαντικό. Όσο περισσότερους επηρεάσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση και όσο περισσότερους παράνομους απομονώσουμε ή διώξουμε από την παρέα τόσο το καλύτερο..
- Γιατρός
- Full Member
- Δημοσιεύσεις: 2509
- Εγγραφή: 25 Ιουν 2013, 18:40
Re: Νομοθετικα Διλημματα..Αδικοι νομοι ή ανευθυνοι πολίτες.
http://www.philenews.com/el-gr/koinonia ... stynomikon
Λύσεις υπάρχουν παιδιά
Εδώ βλέπουμε τι πληρώνουμε και 400 άτομα να προσέχουν ένα γήπεδο με μια μπάλα να πηγαίνει και να έρχεται και τον καθένα ποιοτικό φίλαθλο να ρίχνει ότι βρίσκει
Ποιότητα !!!
Λύσεις υπάρχουν παιδιά
Εδώ βλέπουμε τι πληρώνουμε και 400 άτομα να προσέχουν ένα γήπεδο με μια μπάλα να πηγαίνει και να έρχεται και τον καθένα ποιοτικό φίλαθλο να ρίχνει ότι βρίσκει
Ποιότητα !!!
Εν για μένα που λαλεί ρε τούτος ;
-
- Full Member
- Δημοσιεύσεις: 337
- Εγγραφή: 25 Νοέμ 2010, 18:29
Re: Νομοθετικα Διλημματα..Αδικοι νομοι ή ανευθυνοι πολίτες.
αυτες ειναι οι αδικιες της ζωης. να πλερωνουμε εμεις για να προσεχουν τον καθε μ......α να μην κανει επισοδεια στο γηπεδο
- kyriakos304
- Δημοσιεύσεις: 1044
- Εγγραφή: 17 Αύγ 2011, 06:52
Re: Νομοθετικα Διλημματα..Αδικοι νομοι ή ανευθυνοι πολίτες.
Από την έκθεση του Γενικού Ελεγχτή 2012
4.60 ΤΑΜΕΙΟ ΘΗΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Μέρος Α
Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων. Τα θέματα που ακολουθούν προέκυψαν από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Ταμείου για τα έτη 2011 και 2012, οι οποίες υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία μας τον Μάιο του 2013.
Οικονομική κατάσταση.
(α) Αποτελέσματα έτους. Οι οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2011 και 2012 παρουσίασαν πλεόνασμα €265.507 και έλλειμμα €570.310, αντίστοιχα, σε σύγκριση με πλεόνασμα €203.658 το 2010.
(β) Εισπράξεις. Οι εισπράξεις για τα έτη 2011 και 2012 ανήλθαν σε €5.811.517 και €5.277.938, αντίστοιχα (€5.795.419 το 2010). Το 2012 σημειώθηκε μείωση στις εισπράξεις κατά €533.579 ή ποσοστό 9,2%, σε σύγκριση το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στη μη είσπραξη της χορηγίας για την καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και τη μείωση των άλλων λειτουργικών εσόδων.
(γ) Πληρωμές. Οι πληρωμές ανήλθαν σε €5.546.010 και €5.848.249 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€5.591.761 το 2010). Σημειώθηκε αύξηση €302.239 ή ποσοστό 5,4% το 2012 σε σύγκριση με το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών για τα προγράμματα για θηράματα και άγρια πτηνά, την αγορά οχημάτων και την αύξηση στις τιμές των καυσίμων.
Προσωπικό. Στις 31.12.2011 και 31.12.2012 το Ταμείο εργοδοτούσε 81 μόνιμους υπαλλήλους, όπως και το 2010. Το σύνολο των αποδοχών, επιδομάτων και εισφορών στα διάφορα ταμεία, περιλαμβανομένων και των ετήσιων εισφορών και δαπανών για συντάξεις και φιλοδωρήματα ανήλθαν σε €3.579.108 και €3.675.697 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€3.412.776 το 2010). Το Ταμείο εργοδοτούσε επίσης 11 ωρομίσθιους, όπως και το 2010, με σύνολο αποδοχών €369.136 και €375.348, αντίστοιχα (€366.814 το 2010).
Με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, ο ετήσιος μέσος όρος κόστους εργοδότησης ανά υπάλληλο ανέρχεται σε €44.187 το 2011 και €45.379 το 2012, (€42.133 το 2010) και ανά ωρομίσθιο ανέρχεται σε €33.558 το 2011 και €34.123 το 2012 (€33.347 το 2010).
Υποθέσεις δικαστηρίων.
(α) Μη κατάθεση στα έσοδα του Ταμείου χρηματικών ποινών που εισπράττονται από τα δικαστήρια. Με βάση το άρθρο 91 του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου του 2003, Ν152(Ι)/2003, κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από την επιβολή χρηματικής ποινής ή εξώδικου προστίμου για παράβαση διάταξης του Νόμου, κατατίθεται στο Ταμείο Θήρας.
Διαπιστώθηκε και πάλι ότι η Υπηρεσία Θήρας και Πανίδας δεν προβαίνει σε οποιονδήποτε έλεγχο ή/και συμφιλίωση των επιδικασθέντων από τα δικαστήρια προστίμων με τις εισπράξεις των προστίμων που εμβάζονται στην Υπηρεσία από τα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να γνωρίζει κατά πόσον όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τα δικαστήρια, στα πλαίσια των προνοιών του πιο πάνω Νόμου, έχουν εισπραχθεί.
(β) Μη ενημέρωση του μηχανογραφημένου μητρώου δικαστηρίου. Για παρακολούθηση των νέων υποθέσεων παραβάσεων των προνοιών του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου, της εξέλιξης των παλιών υποθέσεων καθώς και των περιπτώσεων καταδίκης προσώπων, τηρείται μηχανογραφημένο μητρώο καταχώρισης των υποθέσεων, το οποίο πρέπει να ενημερώνεται κατάλληλα. Ωστόσο, όπως παρατηρήθηκε λόγω της μη έγκαιρης και πλήρους ενημέρωσης της Υπηρεσίας με τις σχετικές πληροφορίες, το μητρώο παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις και ορισμένα στοιχεία που παρουσιάζονται φαίνεται να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Καταπολέμηση της τυμβωρυχίας. Το Υπουργικό Συμβούλιο με την Απόφαση αρ.51.793 ημερ. 21.6.2000 αποφάσισε την ενίσχυση του Ταμείου Θήρας με 10 νέους θηροφύλακες, με δύο νέα αυτοκίνητα και με τον απαραίτητο εξοπλισμό για καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και εξουσιοδότησε τον Υπουργό Οικονομικών να εξεύρει τις διαθέσιμες πιστώσεις από το κεφάλαιο 21.08.2 "Τμήμα Αρχαιοτήτων" άρθρο 349 "Καταπολέμηση σύλησης αρχαίων τάφων και αρχαιοκαπηλία". Οι 10 θηροφύλακες που προσλήφθηκαν με βάση την πιο πάνω Απόφαση ακολούθως μονιμοποιήθηκαν στο Ταμείο Θήρας (του οποίου τον προϋπολογισμό επιβαρύνουν), με βάση τους περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμους, οι οποίοι εφαρμόζονται κατ΄ αναλογία στο Ταμείο.
Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, στα πλαίσια της ετοιμασίας του Προϋπολογισμού του Τμήματος Αρχαιοτήτων για το έτος 2012, με επιστολή ημερ. 6.6.2011 ενημέρωσε το Υπουργείο Εσωτερικών ότι δεν υφίσταται πλέον η ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για την επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων και, κατ’ επέκταση δεν περιλήφθηκε οποιαδήποτε σχετική πρόνοια στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013. Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων με άλλη επιστολή ημερ. 12.6.2013 προς το Υπουργείο Εσωτερικών, εκφράζει τη θέση ότι το Υπουργικό Συμβούλιο με την έγκριση των Προϋπολογισμών του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013, στους οποίους δεν περιλήφθηκε σχετικό κονδύλι για την καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας, ουσιαστικά ενέκρινε τη θέση του ότι δεν υφίσταται ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων.
Η θέση του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως εκφράζεται σε επιστολή ημερ. 22.6.2011 προς το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων είναι ότι η πρόσληψη των 10 θηροφυλάκων έγινε μετά από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε διαφοροποίηση της Απόφασης θα πρέπει να υπάρξει νέα Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θέση την οποία υιοθετεί και το Ταμείο Θήρας.
Σημειώνεται επίσης ότι, στον Προϋπολογισμό του Ταμείου Θήρας για τα έτη 2012 και 2013 υπάρχει πρόνοια για είσπραξη της χορηγίας από το Τμήμα Αρχαιοτήτων, χωρίς αντίστοιχη πρόνοια για την πληρωμή στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων.
Η Υπηρεσία μας ζήτησε όπως ενημερωθεί για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την επίλυση του θέματος αυτού, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για 10 μόνιμους θηροφύλακες, οι οποίοι είχαν προσληφθεί στο Ταμείο Θήρας, ύστερα από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (η οποία λήφθηκε το 2000), το οποίο όμως μεταγενέστερα (το 2012) ενέκρινε τον Προϋπολογισμό του Τμήματος Αρχαιοτήτων ο οποίος δεν συμπεριλάμβανε σχετική πρόνοια για καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας για κάλυψη της σχετικής δαπάνης.
Μέρος Β
Καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων από τα Επαρχιακά Γραφεία. Παρατηρήθηκε και πάλι σημαντική καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων Επαρχιακών Γραφείων του Ταμείου, και συσσώρευση σημαντικών ποσών στα χέρια του ταμία, σε αντίθεση με τη Δημοσιονομική και Λογιστική Οδηγία αρ.30, σύμφωνα με την οποία οι εισπράξεις πρέπει να κατατίθενται καθημερινά.
Υποδείξαμε ότι η μη έγκαιρη κατάθεση των εισπράξεων και η διατήρηση ψηλών αποθεμάτων μετρητών στα χέρια των ταμίων, περικλείει κινδύνους.
4.60 ΤΑΜΕΙΟ ΘΗΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Μέρος Α
Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων. Τα θέματα που ακολουθούν προέκυψαν από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Ταμείου για τα έτη 2011 και 2012, οι οποίες υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία μας τον Μάιο του 2013.
Οικονομική κατάσταση.
(α) Αποτελέσματα έτους. Οι οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2011 και 2012 παρουσίασαν πλεόνασμα €265.507 και έλλειμμα €570.310, αντίστοιχα, σε σύγκριση με πλεόνασμα €203.658 το 2010.
(β) Εισπράξεις. Οι εισπράξεις για τα έτη 2011 και 2012 ανήλθαν σε €5.811.517 και €5.277.938, αντίστοιχα (€5.795.419 το 2010). Το 2012 σημειώθηκε μείωση στις εισπράξεις κατά €533.579 ή ποσοστό 9,2%, σε σύγκριση το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στη μη είσπραξη της χορηγίας για την καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και τη μείωση των άλλων λειτουργικών εσόδων.
(γ) Πληρωμές. Οι πληρωμές ανήλθαν σε €5.546.010 και €5.848.249 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€5.591.761 το 2010). Σημειώθηκε αύξηση €302.239 ή ποσοστό 5,4% το 2012 σε σύγκριση με το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών για τα προγράμματα για θηράματα και άγρια πτηνά, την αγορά οχημάτων και την αύξηση στις τιμές των καυσίμων.
Προσωπικό. Στις 31.12.2011 και 31.12.2012 το Ταμείο εργοδοτούσε 81 μόνιμους υπαλλήλους, όπως και το 2010. Το σύνολο των αποδοχών, επιδομάτων και εισφορών στα διάφορα ταμεία, περιλαμβανομένων και των ετήσιων εισφορών και δαπανών για συντάξεις και φιλοδωρήματα ανήλθαν σε €3.579.108 και €3.675.697 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€3.412.776 το 2010). Το Ταμείο εργοδοτούσε επίσης 11 ωρομίσθιους, όπως και το 2010, με σύνολο αποδοχών €369.136 και €375.348, αντίστοιχα (€366.814 το 2010).
Με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, ο ετήσιος μέσος όρος κόστους εργοδότησης ανά υπάλληλο ανέρχεται σε €44.187 το 2011 και €45.379 το 2012, (€42.133 το 2010) και ανά ωρομίσθιο ανέρχεται σε €33.558 το 2011 και €34.123 το 2012 (€33.347 το 2010).
Υποθέσεις δικαστηρίων.
(α) Μη κατάθεση στα έσοδα του Ταμείου χρηματικών ποινών που εισπράττονται από τα δικαστήρια. Με βάση το άρθρο 91 του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου του 2003, Ν152(Ι)/2003, κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από την επιβολή χρηματικής ποινής ή εξώδικου προστίμου για παράβαση διάταξης του Νόμου, κατατίθεται στο Ταμείο Θήρας.
Διαπιστώθηκε και πάλι ότι η Υπηρεσία Θήρας και Πανίδας δεν προβαίνει σε οποιονδήποτε έλεγχο ή/και συμφιλίωση των επιδικασθέντων από τα δικαστήρια προστίμων με τις εισπράξεις των προστίμων που εμβάζονται στην Υπηρεσία από τα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να γνωρίζει κατά πόσον όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τα δικαστήρια, στα πλαίσια των προνοιών του πιο πάνω Νόμου, έχουν εισπραχθεί.
(β) Μη ενημέρωση του μηχανογραφημένου μητρώου δικαστηρίου. Για παρακολούθηση των νέων υποθέσεων παραβάσεων των προνοιών του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου, της εξέλιξης των παλιών υποθέσεων καθώς και των περιπτώσεων καταδίκης προσώπων, τηρείται μηχανογραφημένο μητρώο καταχώρισης των υποθέσεων, το οποίο πρέπει να ενημερώνεται κατάλληλα. Ωστόσο, όπως παρατηρήθηκε λόγω της μη έγκαιρης και πλήρους ενημέρωσης της Υπηρεσίας με τις σχετικές πληροφορίες, το μητρώο παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις και ορισμένα στοιχεία που παρουσιάζονται φαίνεται να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Καταπολέμηση της τυμβωρυχίας. Το Υπουργικό Συμβούλιο με την Απόφαση αρ.51.793 ημερ. 21.6.2000 αποφάσισε την ενίσχυση του Ταμείου Θήρας με 10 νέους θηροφύλακες, με δύο νέα αυτοκίνητα και με τον απαραίτητο εξοπλισμό για καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και εξουσιοδότησε τον Υπουργό Οικονομικών να εξεύρει τις διαθέσιμες πιστώσεις από το κεφάλαιο 21.08.2 "Τμήμα Αρχαιοτήτων" άρθρο 349 "Καταπολέμηση σύλησης αρχαίων τάφων και αρχαιοκαπηλία". Οι 10 θηροφύλακες που προσλήφθηκαν με βάση την πιο πάνω Απόφαση ακολούθως μονιμοποιήθηκαν στο Ταμείο Θήρας (του οποίου τον προϋπολογισμό επιβαρύνουν), με βάση τους περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμους, οι οποίοι εφαρμόζονται κατ΄ αναλογία στο Ταμείο.
Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, στα πλαίσια της ετοιμασίας του Προϋπολογισμού του Τμήματος Αρχαιοτήτων για το έτος 2012, με επιστολή ημερ. 6.6.2011 ενημέρωσε το Υπουργείο Εσωτερικών ότι δεν υφίσταται πλέον η ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για την επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων και, κατ’ επέκταση δεν περιλήφθηκε οποιαδήποτε σχετική πρόνοια στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013. Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων με άλλη επιστολή ημερ. 12.6.2013 προς το Υπουργείο Εσωτερικών, εκφράζει τη θέση ότι το Υπουργικό Συμβούλιο με την έγκριση των Προϋπολογισμών του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013, στους οποίους δεν περιλήφθηκε σχετικό κονδύλι για την καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας, ουσιαστικά ενέκρινε τη θέση του ότι δεν υφίσταται ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων.
Η θέση του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως εκφράζεται σε επιστολή ημερ. 22.6.2011 προς το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων είναι ότι η πρόσληψη των 10 θηροφυλάκων έγινε μετά από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε διαφοροποίηση της Απόφασης θα πρέπει να υπάρξει νέα Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θέση την οποία υιοθετεί και το Ταμείο Θήρας.
Σημειώνεται επίσης ότι, στον Προϋπολογισμό του Ταμείου Θήρας για τα έτη 2012 και 2013 υπάρχει πρόνοια για είσπραξη της χορηγίας από το Τμήμα Αρχαιοτήτων, χωρίς αντίστοιχη πρόνοια για την πληρωμή στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων.
Η Υπηρεσία μας ζήτησε όπως ενημερωθεί για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την επίλυση του θέματος αυτού, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για 10 μόνιμους θηροφύλακες, οι οποίοι είχαν προσληφθεί στο Ταμείο Θήρας, ύστερα από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (η οποία λήφθηκε το 2000), το οποίο όμως μεταγενέστερα (το 2012) ενέκρινε τον Προϋπολογισμό του Τμήματος Αρχαιοτήτων ο οποίος δεν συμπεριλάμβανε σχετική πρόνοια για καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας για κάλυψη της σχετικής δαπάνης.
Μέρος Β
Καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων από τα Επαρχιακά Γραφεία. Παρατηρήθηκε και πάλι σημαντική καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων Επαρχιακών Γραφείων του Ταμείου, και συσσώρευση σημαντικών ποσών στα χέρια του ταμία, σε αντίθεση με τη Δημοσιονομική και Λογιστική Οδηγία αρ.30, σύμφωνα με την οποία οι εισπράξεις πρέπει να κατατίθενται καθημερινά.
Υποδείξαμε ότι η μη έγκαιρη κατάθεση των εισπράξεων και η διατήρηση ψηλών αποθεμάτων μετρητών στα χέρια των ταμίων, περικλείει κινδύνους.
Καλύτερα ένα θήραμα λιγότερο παρά ένας φίλος….
- kyriakos304
- Δημοσιεύσεις: 1044
- Εγγραφή: 17 Αύγ 2011, 06:52
Re: Νομοθετικα Διλημματα..Αδικοι νομοι ή ανευθυνοι πολίτες.
Από την έκθεση του Γενικού Ελεγχτή 2012
4.60 ΤΑΜΕΙΟ ΘΗΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Μέρος Α
Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων. Τα θέματα που ακολουθούν προέκυψαν από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Ταμείου για τα έτη 2011 και 2012, οι οποίες υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία μας τον Μάιο του 2013.
Οικονομική κατάσταση.
(α) Αποτελέσματα έτους. Οι οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2011 και 2012 παρουσίασαν πλεόνασμα €265.507 και έλλειμμα €570.310, αντίστοιχα, σε σύγκριση με πλεόνασμα €203.658 το 2010.
(β) Εισπράξεις. Οι εισπράξεις για τα έτη 2011 και 2012 ανήλθαν σε €5.811.517 και €5.277.938, αντίστοιχα (€5.795.419 το 2010). Το 2012 σημειώθηκε μείωση στις εισπράξεις κατά €533.579 ή ποσοστό 9,2%, σε σύγκριση το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στη μη είσπραξη της χορηγίας για την καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και τη μείωση των άλλων λειτουργικών εσόδων.
(γ) Πληρωμές. Οι πληρωμές ανήλθαν σε €5.546.010 και €5.848.249 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€5.591.761 το 2010). Σημειώθηκε αύξηση €302.239 ή ποσοστό 5,4% το 2012 σε σύγκριση με το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών για τα προγράμματα για θηράματα και άγρια πτηνά, την αγορά οχημάτων και την αύξηση στις τιμές των καυσίμων.
Προσωπικό. Στις 31.12.2011 και 31.12.2012 το Ταμείο εργοδοτούσε 81 μόνιμους υπαλλήλους, όπως και το 2010. Το σύνολο των αποδοχών, επιδομάτων και εισφορών στα διάφορα ταμεία, περιλαμβανομένων και των ετήσιων εισφορών και δαπανών για συντάξεις και φιλοδωρήματα ανήλθαν σε €3.579.108 και €3.675.697 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€3.412.776 το 2010). Το Ταμείο εργοδοτούσε επίσης 11 ωρομίσθιους, όπως και το 2010, με σύνολο αποδοχών €369.136 και €375.348, αντίστοιχα (€366.814 το 2010).
Με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, ο ετήσιος μέσος όρος κόστους εργοδότησης ανά υπάλληλο ανέρχεται σε €44.187 το 2011 και €45.379 το 2012, (€42.133 το 2010) και ανά ωρομίσθιο ανέρχεται σε €33.558 το 2011 και €34.123 το 2012 (€33.347 το 2010).
Υποθέσεις δικαστηρίων.
(α) Μη κατάθεση στα έσοδα του Ταμείου χρηματικών ποινών που εισπράττονται από τα δικαστήρια. Με βάση το άρθρο 91 του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου του 2003, Ν152(Ι)/2003, κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από την επιβολή χρηματικής ποινής ή εξώδικου προστίμου για παράβαση διάταξης του Νόμου, κατατίθεται στο Ταμείο Θήρας.
Διαπιστώθηκε και πάλι ότι η Υπηρεσία Θήρας και Πανίδας δεν προβαίνει σε οποιονδήποτε έλεγχο ή/και συμφιλίωση των επιδικασθέντων από τα δικαστήρια προστίμων με τις εισπράξεις των προστίμων που εμβάζονται στην Υπηρεσία από τα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να γνωρίζει κατά πόσον όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τα δικαστήρια, στα πλαίσια των προνοιών του πιο πάνω Νόμου, έχουν εισπραχθεί.
(β) Μη ενημέρωση του μηχανογραφημένου μητρώου δικαστηρίου. Για παρακολούθηση των νέων υποθέσεων παραβάσεων των προνοιών του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου, της εξέλιξης των παλιών υποθέσεων καθώς και των περιπτώσεων καταδίκης προσώπων, τηρείται μηχανογραφημένο μητρώο καταχώρισης των υποθέσεων, το οποίο πρέπει να ενημερώνεται κατάλληλα. Ωστόσο, όπως παρατηρήθηκε λόγω της μη έγκαιρης και πλήρους ενημέρωσης της Υπηρεσίας με τις σχετικές πληροφορίες, το μητρώο παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις και ορισμένα στοιχεία που παρουσιάζονται φαίνεται να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Καταπολέμηση της τυμβωρυχίας. Το Υπουργικό Συμβούλιο με την Απόφαση αρ.51.793 ημερ. 21.6.2000 αποφάσισε την ενίσχυση του Ταμείου Θήρας με 10 νέους θηροφύλακες, με δύο νέα αυτοκίνητα και με τον απαραίτητο εξοπλισμό για καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και εξουσιοδότησε τον Υπουργό Οικονομικών να εξεύρει τις διαθέσιμες πιστώσεις από το κεφάλαιο 21.08.2 "Τμήμα Αρχαιοτήτων" άρθρο 349 "Καταπολέμηση σύλησης αρχαίων τάφων και αρχαιοκαπηλία". Οι 10 θηροφύλακες που προσλήφθηκαν με βάση την πιο πάνω Απόφαση ακολούθως μονιμοποιήθηκαν στο Ταμείο Θήρας (του οποίου τον προϋπολογισμό επιβαρύνουν), με βάση τους περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμους, οι οποίοι εφαρμόζονται κατ΄ αναλογία στο Ταμείο.
Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, στα πλαίσια της ετοιμασίας του Προϋπολογισμού του Τμήματος Αρχαιοτήτων για το έτος 2012, με επιστολή ημερ. 6.6.2011 ενημέρωσε το Υπουργείο Εσωτερικών ότι δεν υφίσταται πλέον η ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για την επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων και, κατ’ επέκταση δεν περιλήφθηκε οποιαδήποτε σχετική πρόνοια στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013. Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων με άλλη επιστολή ημερ. 12.6.2013 προς το Υπουργείο Εσωτερικών, εκφράζει τη θέση ότι το Υπουργικό Συμβούλιο με την έγκριση των Προϋπολογισμών του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013, στους οποίους δεν περιλήφθηκε σχετικό κονδύλι για την καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας, ουσιαστικά ενέκρινε τη θέση του ότι δεν υφίσταται ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων.
Η θέση του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως εκφράζεται σε επιστολή ημερ. 22.6.2011 προς το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων είναι ότι η πρόσληψη των 10 θηροφυλάκων έγινε μετά από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε διαφοροποίηση της Απόφασης θα πρέπει να υπάρξει νέα Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θέση την οποία υιοθετεί και το Ταμείο Θήρας.
Σημειώνεται επίσης ότι, στον Προϋπολογισμό του Ταμείου Θήρας για τα έτη 2012 και 2013 υπάρχει πρόνοια για είσπραξη της χορηγίας από το Τμήμα Αρχαιοτήτων, χωρίς αντίστοιχη πρόνοια για την πληρωμή στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων.
Η Υπηρεσία μας ζήτησε όπως ενημερωθεί για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την επίλυση του θέματος αυτού, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για 10 μόνιμους θηροφύλακες, οι οποίοι είχαν προσληφθεί στο Ταμείο Θήρας, ύστερα από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (η οποία λήφθηκε το 2000), το οποίο όμως μεταγενέστερα (το 2012) ενέκρινε τον Προϋπολογισμό του Τμήματος Αρχαιοτήτων ο οποίος δεν συμπεριλάμβανε σχετική πρόνοια για καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας για κάλυψη της σχετικής δαπάνης.
Μέρος Β
Καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων από τα Επαρχιακά Γραφεία. Παρατηρήθηκε και πάλι σημαντική καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων Επαρχιακών Γραφείων του Ταμείου, και συσσώρευση σημαντικών ποσών στα χέρια του ταμία, σε αντίθεση με τη Δημοσιονομική και Λογιστική Οδηγία αρ.30, σύμφωνα με την οποία οι εισπράξεις πρέπει να κατατίθενται καθημερινά.
Υποδείξαμε ότι η μη έγκαιρη κατάθεση των εισπράξεων και η διατήρηση ψηλών αποθεμάτων μετρητών στα χέρια των ταμίων, περικλείει κινδύνους.
4.60 ΤΑΜΕΙΟ ΘΗΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Μέρος Α
Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων. Τα θέματα που ακολουθούν προέκυψαν από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Ταμείου για τα έτη 2011 και 2012, οι οποίες υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία μας τον Μάιο του 2013.
Οικονομική κατάσταση.
(α) Αποτελέσματα έτους. Οι οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2011 και 2012 παρουσίασαν πλεόνασμα €265.507 και έλλειμμα €570.310, αντίστοιχα, σε σύγκριση με πλεόνασμα €203.658 το 2010.
(β) Εισπράξεις. Οι εισπράξεις για τα έτη 2011 και 2012 ανήλθαν σε €5.811.517 και €5.277.938, αντίστοιχα (€5.795.419 το 2010). Το 2012 σημειώθηκε μείωση στις εισπράξεις κατά €533.579 ή ποσοστό 9,2%, σε σύγκριση το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στη μη είσπραξη της χορηγίας για την καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και τη μείωση των άλλων λειτουργικών εσόδων.
(γ) Πληρωμές. Οι πληρωμές ανήλθαν σε €5.546.010 και €5.848.249 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€5.591.761 το 2010). Σημειώθηκε αύξηση €302.239 ή ποσοστό 5,4% το 2012 σε σύγκριση με το 2011 η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών για τα προγράμματα για θηράματα και άγρια πτηνά, την αγορά οχημάτων και την αύξηση στις τιμές των καυσίμων.
Προσωπικό. Στις 31.12.2011 και 31.12.2012 το Ταμείο εργοδοτούσε 81 μόνιμους υπαλλήλους, όπως και το 2010. Το σύνολο των αποδοχών, επιδομάτων και εισφορών στα διάφορα ταμεία, περιλαμβανομένων και των ετήσιων εισφορών και δαπανών για συντάξεις και φιλοδωρήματα ανήλθαν σε €3.579.108 και €3.675.697 για τα έτη 2011 και 2012, αντίστοιχα (€3.412.776 το 2010). Το Ταμείο εργοδοτούσε επίσης 11 ωρομίσθιους, όπως και το 2010, με σύνολο αποδοχών €369.136 και €375.348, αντίστοιχα (€366.814 το 2010).
Με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, ο ετήσιος μέσος όρος κόστους εργοδότησης ανά υπάλληλο ανέρχεται σε €44.187 το 2011 και €45.379 το 2012, (€42.133 το 2010) και ανά ωρομίσθιο ανέρχεται σε €33.558 το 2011 και €34.123 το 2012 (€33.347 το 2010).
Υποθέσεις δικαστηρίων.
(α) Μη κατάθεση στα έσοδα του Ταμείου χρηματικών ποινών που εισπράττονται από τα δικαστήρια. Με βάση το άρθρο 91 του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου του 2003, Ν152(Ι)/2003, κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από την επιβολή χρηματικής ποινής ή εξώδικου προστίμου για παράβαση διάταξης του Νόμου, κατατίθεται στο Ταμείο Θήρας.
Διαπιστώθηκε και πάλι ότι η Υπηρεσία Θήρας και Πανίδας δεν προβαίνει σε οποιονδήποτε έλεγχο ή/και συμφιλίωση των επιδικασθέντων από τα δικαστήρια προστίμων με τις εισπράξεις των προστίμων που εμβάζονται στην Υπηρεσία από τα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να γνωρίζει κατά πόσον όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τα δικαστήρια, στα πλαίσια των προνοιών του πιο πάνω Νόμου, έχουν εισπραχθεί.
(β) Μη ενημέρωση του μηχανογραφημένου μητρώου δικαστηρίου. Για παρακολούθηση των νέων υποθέσεων παραβάσεων των προνοιών του περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμου, της εξέλιξης των παλιών υποθέσεων καθώς και των περιπτώσεων καταδίκης προσώπων, τηρείται μηχανογραφημένο μητρώο καταχώρισης των υποθέσεων, το οποίο πρέπει να ενημερώνεται κατάλληλα. Ωστόσο, όπως παρατηρήθηκε λόγω της μη έγκαιρης και πλήρους ενημέρωσης της Υπηρεσίας με τις σχετικές πληροφορίες, το μητρώο παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις και ορισμένα στοιχεία που παρουσιάζονται φαίνεται να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Καταπολέμηση της τυμβωρυχίας. Το Υπουργικό Συμβούλιο με την Απόφαση αρ.51.793 ημερ. 21.6.2000 αποφάσισε την ενίσχυση του Ταμείου Θήρας με 10 νέους θηροφύλακες, με δύο νέα αυτοκίνητα και με τον απαραίτητο εξοπλισμό για καταπολέμηση της τυμβωρυχίας και εξουσιοδότησε τον Υπουργό Οικονομικών να εξεύρει τις διαθέσιμες πιστώσεις από το κεφάλαιο 21.08.2 "Τμήμα Αρχαιοτήτων" άρθρο 349 "Καταπολέμηση σύλησης αρχαίων τάφων και αρχαιοκαπηλία". Οι 10 θηροφύλακες που προσλήφθηκαν με βάση την πιο πάνω Απόφαση ακολούθως μονιμοποιήθηκαν στο Ταμείο Θήρας (του οποίου τον προϋπολογισμό επιβαρύνουν), με βάση τους περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμους, οι οποίοι εφαρμόζονται κατ΄ αναλογία στο Ταμείο.
Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, στα πλαίσια της ετοιμασίας του Προϋπολογισμού του Τμήματος Αρχαιοτήτων για το έτος 2012, με επιστολή ημερ. 6.6.2011 ενημέρωσε το Υπουργείο Εσωτερικών ότι δεν υφίσταται πλέον η ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για την επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων και, κατ’ επέκταση δεν περιλήφθηκε οποιαδήποτε σχετική πρόνοια στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013. Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων με άλλη επιστολή ημερ. 12.6.2013 προς το Υπουργείο Εσωτερικών, εκφράζει τη θέση ότι το Υπουργικό Συμβούλιο με την έγκριση των Προϋπολογισμών του Τμήματος Αρχαιοτήτων για τα έτη 2012 και 2013, στους οποίους δεν περιλήφθηκε σχετικό κονδύλι για την καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας, ουσιαστικά ενέκρινε τη θέση του ότι δεν υφίσταται ανάγκη εργοδότησης των 10 θηροφυλάκων για επιτήρηση των αρχαιολογικών χώρων.
Η θέση του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως εκφράζεται σε επιστολή ημερ. 22.6.2011 προς το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων είναι ότι η πρόσληψη των 10 θηροφυλάκων έγινε μετά από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε διαφοροποίηση της Απόφασης θα πρέπει να υπάρξει νέα Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θέση την οποία υιοθετεί και το Ταμείο Θήρας.
Σημειώνεται επίσης ότι, στον Προϋπολογισμό του Ταμείου Θήρας για τα έτη 2012 και 2013 υπάρχει πρόνοια για είσπραξη της χορηγίας από το Τμήμα Αρχαιοτήτων, χωρίς αντίστοιχη πρόνοια για την πληρωμή στους Προϋπολογισμούς του Τμήματος Αρχαιοτήτων.
Η Υπηρεσία μας ζήτησε όπως ενημερωθεί για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την επίλυση του θέματος αυτού, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για 10 μόνιμους θηροφύλακες, οι οποίοι είχαν προσληφθεί στο Ταμείο Θήρας, ύστερα από Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (η οποία λήφθηκε το 2000), το οποίο όμως μεταγενέστερα (το 2012) ενέκρινε τον Προϋπολογισμό του Τμήματος Αρχαιοτήτων ο οποίος δεν συμπεριλάμβανε σχετική πρόνοια για καταβολή της χορηγίας προς το Ταμείο Θήρας για κάλυψη της σχετικής δαπάνης.
Μέρος Β
Καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων από τα Επαρχιακά Γραφεία. Παρατηρήθηκε και πάλι σημαντική καθυστέρηση στην κατάθεση των εισπράξεων Επαρχιακών Γραφείων του Ταμείου, και συσσώρευση σημαντικών ποσών στα χέρια του ταμία, σε αντίθεση με τη Δημοσιονομική και Λογιστική Οδηγία αρ.30, σύμφωνα με την οποία οι εισπράξεις πρέπει να κατατίθενται καθημερινά.
Υποδείξαμε ότι η μη έγκαιρη κατάθεση των εισπράξεων και η διατήρηση ψηλών αποθεμάτων μετρητών στα χέρια των ταμίων, περικλείει κινδύνους.
Καλύτερα ένα θήραμα λιγότερο παρά ένας φίλος….
- MARIOSE
- Δημοσιεύσεις: 2612
- Εγγραφή: 24 Δεκ 2013, 09:22
Re: Νομοθετικα Διλημματα..Αδικοι νομοι ή ανευθυνοι πολίτες.
Άδικοι νόμοι και ανεύθυνοι πολίτες....
Μάλλον εχάσαμε τη μπάλα συνάδελφοι...
Μάλλον εχάσαμε τη μπάλα συνάδελφοι...