ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Απάντηση
sportsman
Full Member
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 13 Αύγ 2012, 08:26

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από sportsman »

Εχω διαβάσει ήδη το σχετικό δημοσιευμα. απλά ήθελα αποψεις στο κυνήγι τι λέει απο καποιον που την δοκίμασε πέρσι αφού ως τωρα δεν ξαναχρησιμοποίησα σκαι πιο δυνατό στην Κύπρο που το 5άρι τσιε εχω αμφιβολίες ......

Ευχαριστώ φίλε.
Άβαταρ μέλους
kostas DMK DOG FOOD
Full Member
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: 09 Αύγ 2011, 13:56

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από kostas DMK DOG FOOD »

CHEDDITE 36g super free shots 7 Νο για πρωτη./ B+P MB DUAL POWER 4+7 για δευτερη.Οπλο-682 E GOLD 30 INTZEΣ sporting Και τα υπολοιπα θα τα ζησητε. :D
VALENTINOS
Full Member
Δημοσιεύσεις: 652
Εγγραφή: 04 Νοέμ 2011, 15:05

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από VALENTINOS »

ΕΠΙΑΣΑ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΤΗΝ REMINGTON EXPRESS LONG RANGE 4 no .
ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ..... [/color]
VALENTINOS
Full Member
Δημοσιεύσεις: 652
Εγγραφή: 04 Νοέμ 2011, 15:05

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από VALENTINOS »

REMINGTON EXPRESS: Το κλασικό δεν πέφτει ποτέ

Γράφει ο Μπάμπης Αιγινήτης

Σε πολλά πράγματα που έχουμε στη ζωή μας όπως τα έπιπλα, τα βάζα, οι πίνακες, κ.λ.π. χρησιμοποιούμε την φράση «είναι κλασσικό και δεν πέφτει ποτέ». Το ίδιο θα μπορούσαμε να κάνουμε για το αμερικάνικο φυσίγγι Remington Express, ένα φυσίγγι, που με την απόδοσή του, είχε κάνει τον αείμνηστο βλητικό και συγγραφέα Don Zutz να το χαρακτηρίσει ως ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών. Το συγκεκριμένο φυσίγγι έχει χρησιμοποιηθεί από εκατομμύρια κυνηγούς σε ολόκληρο τον κόσμο, σε διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες και υψομετρικές διαφορές, χωρίς να έχει δυσαρεστήσει εκείνους που το εμπιστεύτηκαν. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι από το 1926, που η αμερικάνικη βιομηχανία το πρωτοπαρουσίασε στον κυνηγετικό κόσμο, βρίσκεται σε χρήση μέχρι σήμερα ανελλιπώς. Το “Express Long Range” της Remington – όπως είναι άλλωστε η πλήρης ονομασία του δεν θα ήταν δυνατόν να επιβιώσει για τόσα πολλά χρόνια μέσα στην κυνηγετική αγορά αν δεν διέθετε ποιότητα κατασκευής και σταθερή απόδοση. Στη χώρα μας πολλοί παππούδες και υπέργηροι κυνηγοί θυμούνται με νοσταλγία τα κυνήγια που είχαν κάνει με εκείνο το «χάρτινο Ρέμινγκτον», όπως το έλεγαν. Θυμάμαι ήμουν νεαρός κυνηγός και τακτικός πελάτης του αείμνηστου Χρήστου Χέλμη, κοντά στον ηλεκτρικό σταθμό του Πειραιά, σε εκείνο το μικρό μαγαζάκι, κοντά στο λιμάνι. Ήταν κι ο ίδιος κυνηγός με μεγάλη πείρα στις γομώσεις των φυσιγγίων. Μου έλεγε λοιπόν ότι πολλοί πελάτες του, βετεράνοι κυνηγοί, ζήταγαν μανιωδώς εκείνα τα παλιά «χάρτινα» Ρέμινγκτον» και του έπαιρναν ακόμη και τα άδεια κουτιά αυτών των φυσιγγίων. Βλέπετε ήταν οι εποχές που πούλαγαν από το κουτί τέσσερα-πέντε φυσίγγια χύμα, όπως έκαναν κάποτε με τα τσιγάρα οι περιπτεράδες. Εκείνα λοιπόν ήταν τα «ακριβά», ήταν τα «καλά» όπως τα έλεγαν, που θα τα χρησιμοποιούσαν μόνο για εκλεκτό θήραμα όπως ο λαγός και η πέρδικα, «για να μην το χάσουμε», όπως έλεγαν.
Τα χρόνια πέρασαν, πολλοί από αυτούς τους κυνηγούς πέθαναν, το φυσίγγι όμως που χρησιμοποιούσαν επιβίωσε, συνεχίζοντας ακάθεκτο την πορεία του μέχρι τις ημέρες μας χωρίς κανείς να ξέρει για πόσα ακόμη χρόνια θα τη συνεχίζει.
Εκείνα τα χρόνια που μεσοπολέμου το Remington Express με την ένδειξη High Velocity (υψηλής ταχύτητας) στους πράσινους χάρτινους κάλυκες, με ανάγλυφες ραβδώσεις επιφανειακά, γεμιζόταν με προοδευτικής καύσης πυρίτιδα και μάλλινες λιπασμένες τάπες. Αυτό όμως που αποτελεί άξιο θαυμασμού είναι ότι εκείνο το φυσίγγι έδινε αρχική ταχύτητα (στο στόμιο) Vo=403 m/sec με παραμένουσα ταχύτητα (στα δέκα μέτρα) V10=332m/sec, ταχύτητες που σχεδόν ίδιες παραμένουν μέχρι σήμερα, όπως θα δούμε και αποτελεί κάτι εξαιρετικά σπάνιο για ένα φυσίγγι με ηλικία πάνω από 75 χρόνια συνεχούς παραγωγής.
Σήμερα, το κλασικό φυσίγγι της Remington κατασκευάζεται με πλαστικό – λείας επιφάνειας – κάλυκα, μήκους 2 ¾ της ίντσας (70 χιλ.), φυσικά σε χρώμα πράσινο, όπως εκείνα τα προπολεμικά χρόνια, μόνο που τώρα το χρώμα είναι ανοικτότερο. Το εξωτερικό ενισχυτικό μέταλλο είναι ύψους 21 χιλ. και το εσωτερικό πυθμένιο του κάλυκα σήμερα είναι επίπεδο, ενώ τα παλαιότερα χρόνια ήταν κωνικό. Αυτή η αλλαγή κρίθηκε αναγκαία από το εργοστάσιο αφού η πυρίτιδα που διέθετε τα παλαιότερα χρόνια ήταν μικρού όγκου και ήταν απαραίτητο το κωνικό πυθμένιο. Επίσης και το καψύλλιο άλλαξε από το παλαιότερο Remington 97. Σήμερα χρησιμοποιείται το τύπου 209 της εταιρίας που είναι μέσης ισχύος. Η πυρίτιδα που σήμερα χρησιμοποιεί για το συγκεκριμένο φυσίγγιο η Remington είναι διπλής βάσεως, Hi-Skor 800X, της αμερικάνικης εταιρίας Du Pont. Είναι μια εξαίρετη πυρίτιδα προοδευτικής καύσης σε κυκλικά πεπλατυσμένα φυλλίδια και βάρος γόμωσης 1,72 γρ. Το σημαντικό εδώ είναι ότι το πλαστικό βύσμα με κυάθιο, το γνωστό power piston, ευρεσιτεχνίας της Remington, έχει τοποθετηθεί πάνω στην πυρίτιδα με πολύ ελαφριά στατική πίεση. Το αξιοπρόσεκτο στον «συγκεντρωτήρα», όπως πολλοί ονομάζουν, το πλαστικό κυάθιο Power piston, διαθέτει τέσσερα πτερύγια, χωρίς συγκόλληση μεταξύ τους και με τομές μέχρι το μέσον του κυαθίου, που είναι αρκετά βαθύ. Αυτό προσφέρει μεγαλύτερη πτήση του κυαθίου μαζί με τα σκάγια και συντελεί στο να έχουμε πυκνότερες συγκεντρώσεις. Το συνολικό ύψος του κυαθίου είναι 38 χιλ. και η ποιότητα του πολυμερισμένου PVC είναι πολύ καλής ποιότητος.
Τα σκάγια που χρησιμοποιούνται σε αυτό το φυσίγγι είναι σκληρά μολύβδινα με περιεκτικότητα 4% αντιμονίου. Είναι πολύ καλής σφαιρικότητας, επιγραφιτωμένα και γυαλισμένα που διατίθενται σε νούμερα ΒΒ, 2, 4, 5, 6, 7½ και 9. Η γόμωση των σκαγίων του φυσιγγίου είναι 35,5 γρ., δηλ. 1¼ της ουγγιάς. Το κλείσιμο του φυσιγγίου είναι αστεροειδές, έξι ακτινών, με ελαφρύ τελικό ρέλιασμα για να μην ασκούνται πιέσεις στον συγκεντρωτήρα και κατ’ επέκταση στην πυρίτιδα. Το ολικό μήκος του κλειστού φυσιγγίου είναι 58.5 χιλ. Αυτό που θα πρέπει ν’ αναφέρουμε και κυρίως για λόγους ιστορικής εξέλιξης του φυσιγγίου είναι ότι στα προπολεμικά φυσίγγια Remington Express με τον χάρτινο κάλυκα, το αστεροειδές κλείσιμο (πολύ πρωτοποριακό για εκείνη την εποχή) σκεπαζόταν από ένα στρογγυλό αυτοκόλλητο χαρτάκι, όπου και ανέγραφε το νούμερο των σκαγίων και το βάρος τους. Κατόπιν στα μεταπολεμικά χρόνια, όταν οι χάρτινοι κάλυκες αντικαταστάθηκαν με πλαστικούς σε σκούρο πράσινο χρώμα, το αστεροειδές κλείσιμο άλλαξε κι αυτό. Για πολλά χρόνια τότε η Remington χρησιμοποιούσε ένα δύσκολο αστεροειδές κλείσιμο, οκτώ ακτινών, με κεντρική σύντηξη. Ένα εξαιρετικό απόλυτης στεγανότητας κλείσιμο, που παρόμοιό του (με οκτώ πτυχώσεις), διέθετε τα παλαιότερα χρόνια και η καναδέζικη βιομηχανία φυσιγγίων C.I.L. – IMPERIAL, στα φυσίγγια με τον μπλε σκούρο κάλυκα και το πολύ ψηλό εξωτερικό μέταλλο. Όμως το κλείσιμο αυτό για ευνόητους λόγους οι βιομηχανίες το κατήργησαν και σήμερα το κλείσιμο του κλασικού φυσιγγίου της Remington έχει το σύνηθες των 6 ακτινών, που συναντάμε σε όλα σχεδόν τα φυσίγγια της αγοράς, εισαγωγής ή εγχώρια.
Τα βλητικά στοιχεία του συγκεκριμένου φυσιγγίου που μας έδωσε στον βλητικό σταθμό ήταν πολύ σταθερά, χωρίς περίεργες αυξομειώσεις. Ο μέσος όρος ταχύτητας στο ένα μέτρο από το στόμιο της κάνης ήταν V1=402 m/sec και η παραμένουσα ταχύτητα στα δέκα μέτρα από το στόμιο V10=341 m/sec. Οι πιέσεις που έδωσε κατά μέσο όρο ήταν Ρ=691bars, χωρίς όμως η ανάκρουσή του να είναι σκληρή και ανάλογη αυτών των πιέσεων, όταν το έριξα στον πίνακα κατά τις δοκιμές των συγκεντρώσεων. Η απόδοση του φυσιγγίου ήταν 73% συγκέντρωση στον μέσο όρο των 5 φυσιγγίων με κάνη μήκους 71 εκ. και τσοκάρισμα φουλ 0,90 χιλ. (αυλός 18,4 χιλ. – στόμιο 17,5 χιλ.) στα 36 μ. με θερμοκρασία 18 βαθμών Κελσίου. Οι κατανομές ήταν ισορροπημένες, χωρίς πυκνά κέντρα και κενά στην περιφέρεια του κύκλου των 75 εκ., όπως επίσης και η διάτρηση ήταν πολύ καλή στην απόσταση των 36 μ. με επάρκεια κινητικής ενέργειας που απαιτείται για την άμεση καταβολή ενός λαγού ή ενός πρασινοκέφαλου. Βέβαια, μην ξεχνάμε ότι όσο καλό και να είναι ένα φυσίγγι, αν εμείς δεν σκοπεύουμε σωστά, εκείνο, δεν θα μπορέσει να κάνει αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς. Κάτι που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι κάθε φορά που το εργοστάσιο της Remington αποφάσιζε να κάνει κάποια αλλαγή στη συσκευασία του Express ακολουθούσαν και αλλαγές στα διακριτικά στοιχεία του κάλυκα.
Έτσι λοιπόν, στα παλιά χάρτινα φυσίγγια στο κάτω μεταλλικό μέρος περιφερειακά του καψυλλίου έγραφε: “Remington Express 12 GA». Τα μεταγενέστερα χρόνια αυτή η ένδειξη άλλαξε σε: “Remington Peters 12 GA» και σήμερα τα φυσίγγια γράφουν: “Remington 12 GA». Η ένδειξη Made in USA πάνω στο κλασικό κίτρινο-πράσινο κουτί δηλώνει υπεύθυνα ότι τα φυσίγγια κατασκευάζονται στην Αμερική, στο Λονόκ της Αριζόνα. Είναι οι σύγχρονες εγκαταστάσεις κατασκευής φυσιγγίων για λειόκανα και ραβδωτά όπλα της Remington, όπου έχει μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια, εγκαταλείποντας το πατρογονικό εργοστάσιο στο Μπρίντζπορτ του Κονέκτικατ.
Σαν επίλογο θέλω να αναφέρω ότι το Remington Express διατίθεται και σαν φυσίγγι των υπόλοιπων διαμετρημάτων του λειόκανου – εκτός από το δωδεκάρι – όπως είναι το μεγάλο δεκάρι (10GA), το δεκαεξάρι (16GA), το εικοσάρι (20 GA), το εικοσιοκτάρι (28GA) και το τριανταεξάρι, γνωστό και ως τέσσερα-δέκα (410).

ΦΩΤΟ
1. Το Remington Express Long Range, όπως είναι η πλήρης ονομασία του με τη μορφή συσκευασίας που σήμερα διατίθεται στο εμπόριο.
2. Η αμερικάνικης κατασκευής, εξαιρετική πυρίτιδα ηι-σκορ 800 Χ της DUPONT
3. Τα σκάγια είναι πολύ σκληρά και με πολύ καλή σφαιρικότητα, σε γόμωση 35,5 γρ.
4. Το αστεροειδές κλείσιμο των έξι ακτίνων με προσεκτικό τελικό ρέλιασμα για να μην ασκηθούν εσωτερικά πιέσεις στην πυρίτιδα.
5. Ο «συγκεντρωτήρας» ευρεσιτεχνίας τη Remington με την επωνυμία POWER PISTON χρόνια τώρα παραμένει ο ίδιος.
6. Το νέο καψύλλιο, μέσης ισχύος, τύπου 209 αντικατέστησε το παλαιότερο, τύπου 97
ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ..... [/color]
Άβαταρ μέλους
Sergios
Δημοσιεύσεις: 966
Εγγραφή: 17 Ιαν 2012, 20:03

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από Sergios »

Victory sporting nickel 36gr No. 6 + NSI Lepre 37gr No. 3
cyprohunter
Full Member
Δημοσιεύσεις: 491
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2011, 19:13
Τοποθεσία: Λάρνακα

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από cyprohunter »

Β&P mythos stanzialle classic 36gr no5 / B&P MB Dual power 6x3, beretta semi magnum 42gr no4 / beretta extreme long range 36gr no6
Προτείνετε κανένα φυσίγγι καλο για κοντά ( μέχρι 35 μέτρα);
Φιλικά,
Αναστάσης
AU-79
Full Member
Δημοσιεύσεις: 391
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2010, 11:13

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από AU-79 »

cyprohunter έγραψε:Β&P mythos stanzialle classic 36gr no5 / B&P MB Dual power 6x3, beretta semi magnum 42gr no4 / beretta extreme long range 36gr no6
Προτείνετε κανένα φυσίγγι καλο για κοντά ( μέχρι 35 μέτρα);
Περσι για πρωτη επαιζα pm40 No4 αλλα arketa καλα ειναι και τα κυπριακa olympia special 34
Άβαταρ μέλους
thanos1981k
Full Member
Δημοσιεύσεις: 368
Εγγραφή: 04 Οκτ 2011, 18:24
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΔΑ-ΑΘΗΝΑ

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από thanos1981k »

Σπιτικα ιδιογομωσεις καλητερα και ποιο σιγουρα απο τα ετοιμα ;)
ξερεις τι βαζεις πως ανοιγει και που κοβει ;)
Εικόνα
ΙΔΙΟΓΟΜΩΣΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Άβαταρ μέλους
thanos1981k
Full Member
Δημοσιεύσεις: 368
Εγγραφή: 04 Οκτ 2011, 18:24
Τοποθεσία: ΕΛΛΑΔΑ-ΑΘΗΝΑ

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από thanos1981k »

ΓΙΑ ΤΟΥς ΙΔΙΟΓΟΜΩΤΕΣ ΛΑΓΑΔΕΣ

ΤΕCNAn 1.80 36 686 guallandi s.g.22 6* (No3~No5)
TECNAn 1.85 38 cx2000 Z2M21 6* (No3-No5)
MBX36 1.75 34 CX2000 GUALLANDI S.G.22 6* (No3~No7)
MBX36 1.85 36 CX2000 Z2M18 6* (No3~No8)
MBX36 2.00 37 CX2000 Z2M186* (No4)
δοκιμασμενα φυσιγγια για εκλεχτο θυραμα ;)
Εικόνα
ΙΔΙΟΓΟΜΩΣΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Άβαταρ μέλους
KALLITZIA
Full Member
Δημοσιεύσεις: 396
Εγγραφή: 15 Απρ 2013, 13:14

Re: ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΓΙΑ ΛΑΓΟ

Δημοσίευση από KALLITZIA »

N.S.I LEPRE NO 3. :ugeek:
««TZINIOS XORIS SHILLO EN ANTHROPOS XORIS V@@LO»»
Απάντηση

Επιστροφή στο “ΚΥΝΗΓΙ ΛΑΓΟΥ”